חדרים לפי שעה - בלוג כתבות צימרים דיסקרטיים

כאן תמצאו כתבות מעניינות על חדרים לפי שעה בצפון, במרכז וגם צימרים דיסקרטיים בדרום

הכרויות ברשתות החברתיות

קשה להאמין אבל פעם, לפני המון שנים או לפני 2006 ליתר דיוק, הכרות באינטרנט לא כללה נבירה בוול הפייסבוק של הצד השני, בתמונות שלהם באינסטגרם או בציוצים שלהם בטוויטר. היא גם לא כללה שיחות וואטסאפ והמתנה מורטת עצבים שהם יהיו מחובר/ת. היא כללה 3-4 תמונות סבירות במקרה הטוב, תיאור אישי בהתאם ליכולות הכתיבה שלהם ושיחת טלפון במידה ושני הצדדים החליטו לקחת את ההיכרות שלב אחד קדימה.


היכרויות בעידן הרשתות החברתיות - הישרדות, הסתגלות ותחרות


כן, פעם פגישות ראשונות נועדו כדי להכיר את הבנאדם ולא כדי לאמת את מה שכבר ידעתם עליו מראש מהרשתות החברתיות. נשמע כמעט בלתי נתפס לחשוב על כך שעד לפני פחות מעשור פעם כל הדברים שמרכיבים את החיים שלנו – חברים, חוויות, טיולים, לימודים ומשפחה, לא היו גלויים לאף-אחד מלבדנו. כדי להכיר מישהו באמת לא הספיק לרפרף לו על הפיד, היה צריך להקשיב לו, לתת לו להכניס אותך לחייו ולקבוע לאיזה חלק מהם תיחשף קודם.

פעם, טרום עידן המפץ הגדול של הפייסבוק, היכרויות באינטרנט התייחסו בעיקר לאתרי היכרויות JdateLove meLovely, לפורומים באתרים שונים שנועדו להיכרויות ואפילו לרשת החברתית "מקושרים" (זוכרים?). לכן גם היחס להיכרויות באינטרנט היה שונה בהרבה מהיום – האינטרנט נחשב למפלט האחרון למי שלא הצליח למצוא אהבה ונאלץ לחפש אותה בין רווקים כמוהו. לא הרבה היו מוכנים להודות שהם פעילים באתרים כאלה וגם זוגות שהכירו דרכם לא מיהרו להצהיר על כך.

הסיבות נעוצות במה שהאתרים האלה ייצגו –הפנויים/ות משוחחים אחד עם השני מבלי להכיר קודם ומסתמכים על מידע מינימאלי, ממש בדומה לשירות השידוכים, המזוהה בעיקר עם הקהילה הדתית או עם אנשים שאינם מצליחים למצוא זוגיות בכוחות עצמם. בנוסף, משתמשים רבים בחרו לפרסם כמה שפחות פרטים על עצמם וכך יצא שפגישות רבות הסתיימו במפח נפש לאחר שהתברר שהאדם מולם אינו דומה כלל לתמונה שפרסם, או שהפרטים שפרסם נעים בין לא מדויקים במקרה הטוב לשקריים לחלוטין במקרה הרע. לאדם מהצד נשמע כמעט בלתי אפשרי למצוא ככה אהבה. לאט לאט התפיסה הזאת הלכה והיטשטשה, בעיקר הודות לרשתות החברתיות שהפחיתו מהאנונימיות שאפיינה עד כה את המשתמשים באתרים השונים.

בעוד שפייסבוק הגדירה מחדש את מושג ה"חברים", היא אפשרה לגולשים הרווקים לגלות עולמים חדשים דרכם ובעיקר חברים פנויים שאיתם אפשר היה ליצור קשר באמצעות שורת הפתיחה האלמותית "אז איך את/ה מכיר/ה את...?". תחשבו על זה כך - אתם בארוחת ערב ענקית הכוללת את כל החברים שלכם ושל החברים הטובים שלכם – האווירה הרבה יותר נינוחה ופחות מחייבת, אתם כבר יודעים שמדובר באנשים איכותיים אחרת הם לא היו חברים של החברים שלכם מה שמאפשר לפנות אליהם בקלות רבה יותר. מקסימום אם לא יילך – תמיד אפשר לברר עם החברים על מישהו איכותי אחר ולהמשיך אליו. הרבה יותר פשוט מלעבור על אינספור כרטיסים, לשלוח קריצות וחיוכים ולנסח משפטי פתיחה ייחודיים שיבדילו אתכם מהשאר.

גם באתרי ההיכרויות חשבו ככה והתחילו לעבוד במרץ כדי להתאים את עצמם לחוויית המשתמש ברשתות החברתיות. הוסיפו לכך את אפליקציית ההיכרויות Are you interested הפייסבוקית החינמית שהפכה לפופולארית בקרב גולשים בגילאי 18-30 ותקבלו מלחמת הישרדות לא פשוטה שדרשה מהאתרים לבדל את עצמם ולהדגיש את החוויה הייחודית הניתנת לגולשים בהם. כך הפכו האתרים לעשירים ומגוונים יותר מבחינת תוכן ומאידך – יותר ממוקדים מבחינת התאמת המועמדים.

 

אתרי היכרויות בעידן הדיגיטאלי

אתרי ההיכרויות היו צריכים להסתגל לא רק לרשתות החברתיות שאפשרו אינטראקציה חופשית יותר, אלא גם מול אתרי היכרויות חדשים ואקסקלוסיביים שייעדו עצמם לאוכלוסיות קטנות יותר. אתרים רבים החלו להרחיב את שירותיהם החינמיים ואת תקופת המנוי שלהם מצד אחד ומצד שני העצימו את חווית המשתמש הייחודית בהם – לדוגמא, אתר JDate הרחיב את השירותים שהוא מעניק גם לקהילה הלהט"בית, לדתיים וגרושים/ות כדי למשוך אליו אנשים רבים יותר. אתר החצי השני ואתר אלפא החליטו לספק מערך היכרויות לסטודנטים ואקדמאיים בלבד וכך ליצור קהילה מצומצמת ואיכותית יותר. אתר OKCupid עשה שימשו באלגוריתם מיוחד שנועד לספק לגולשים את ההתאמות הגבוהות ביותר עבורם בהתאם לשאלונים וקריטריונים מפורטים ועוד.

ככל שהזמן עבר, הבינו באתרי ההיכרויות שהרשתות החברתיות נמצאות שם כדי להישאר ומספקות כמויות עצומות של מידע, הכיוון השתנה ממאבק לשיתוף כוחות. גולשים יכולים כעת לשתף אלבומי תמונות שלהם מהאינסטגרם, להעלות סירטונים שלהם מהיוטיוב ולשתף את הפרופילים האישיים שלהם בפייסבוק. אחרי הכול – אם אתם שואפים לצאת עם דייט מהאתר, אין לכם באמת מה להסתיר, נכון?

השימוש ברשתות החברתיות לצורך יצירת מערך התאמה מגוון יותר, אפשר לאתרים להמשיך ולגבות את דמי המנוי מתוך אסטרטגיית מיתוג ופעולה – למצוא אהבה יכול להיות דבר קל ופשוט, אבל הוא גם יכול להיות דבר מסובך מסיבות רבות – חוסר זמן, מגורים במקום מרוחק, ביישנות המקשה על ייזום פניות וכיו"ב. בסופו של דבר, אתרי ההיכרויות הם פלטפורמה שנועדה לסייע לכם למצוא את אחד הדברים הטובים ביותר בחיים אם לא הטוב בהם – אהבה, וכמו המשפט המיתי מ"תהילה" – זה המקום בו אתם מתחילים לשלם

תגובות (2) -

Loading